Fırında Kabak Mücver



Mutfakta pek becerikli olduğumu söyleyemem.
Daha doğrusu, mutfakta saatler kaybettiğim zaman bana gelir gelenler...
Evet, tembelim :)
Bi' yemeği daha hızlı hazırlanmanın-pişirmenin yolunu buldum mu hemen uygularım. Geçenlerde -blog adını hatırlayamadığım için özür diliyorum- bi' blogda mücver tarifi gözüme çarptı, okuyunca da çok sevindim, çünkü tarif çok basitti ve ben yıllardır mücver gibi mücvere hasret kalmıştım!
Defalarca denedim, dışı kıtır kıtır -biz iyisi mi ona yanmış diyelim- içi vıcık vıcık, pişmemiş nur topu gibi mücverlerim olunca her denememde, mücver pişirmeyi denemekten vazgeçmiştim :)
Bu tarifi görünce hemen ertesi gün kolları sıvadım ve tarifi uyguladım.
Sonuç: mükemmel!
Hatta -neredeyse silah zoruyla- bi' arkadaşıma da uygulattım, onun da mücveri lezzetli olmuş :)

Tembelliğimden, haftalardır telefonumda bekliyordu aşağıdaki fotoğraflar...
Ha bugün yazarım, ha yarın yazarım diye diye haftalar geçti. Telefonu temizliyor olmasaydım yine bi' kaç hafta daha dururdu ama ne fotoğrafları silmeye gönlüm elverdi ne de bu tarifi sadece kendime saklamaya... :)

Hemen başlayayım anlatmaya AMAAAAA TARİFİN BİR PÜF NOKTASI VAR Kİ SAKIN ATLAMAYIN!


MALZEMELER:
1 kilo kabak (2-3 adet)
4 orta boy patates
4 orta boy soğan
1 demet maydanoz
1 demet dereotu
2 su bardağı un
4 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı karabiber
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı toz şeker

YAPILIŞI:
Kabakları ve patatesleri rendeleyip suyunu sıkacaksınız.
Ne kadar sıkabilirseniz o kadar iyi. Suyunu sıktıktan sonra kağıt havlu kullanarak su kalmadığından emin olun içinde.


Soğanları yemeklik doğrayıp kabak ve patatesin üzerine ekleyin.
Maydanoz ve dereotunu da ince ince kıyarak ekleyin.


Un, kabartma tozu, yağ, yumurta, tuz, şeker ve karabiberi de ekleyin...


Ve bi' güzel karıştırın.
Aşağıdaki gibi bi' karışım ortaya çıkacak.


Fırın tepsisine yağlı kağıt serip mücver karışımını tepsiye eşit olarak dağıtın.
Yağlı kağıt, karışımın pişerken yapışmaması, pişerken kek gibi dümdüz şekillenmesi ve kesilebilmesi içi seriliyor.
KARIŞIMI PİŞİRECEĞİNİZ KABA DÖKTÜĞÜNÜZDE 1 CM'DEN ALÇAK VE 3 CM'DEN KALIN OLMAMALI.


PÜF NOKTASI BURASI!
Fırını, 150 derecede ısıtıp, sıcak fırına bu karışımı süreceksiniz.
TAM 15 DAKİKA 150 derecede pişirip...


Sonra fırın sıcaklığını 175 dereceye çıkaracaksınız.


Üstü nar gibi (benim tercihim bu ama bazıları altın rengi gibi hafif kızardığında seviyor) kızarana dek pişireceksiniz. Benim fırınımda 15 dakika 150 derecede + 30 dakika 175 derecede = 45 dakikada pişti.

Fırın kapağını yemek pişerken hiç açmamanız gerektiğini hatırlatayım.


Soğuduktan sonra dilim dilim kesip servis edeceksiniz.


15 dakika malzemeyi hazırlaması sürdü :)
Yani 15 dakikada mutfaktaki işim bitmişti, daha ne olsun? :)

Afiyet, bal, nomnomnom :)

Görsel: Sahibinin sesi - Sittirella marka

3 yorum:

  1. Fırında mücver yapmıştım da patateslisini bilmiyordum. Deneyeceğim ):

    YanıtlaSil
  2. Yaa mutfak karoların ne güzel senin!!! Burada bir adet kabak fiyatı 4 tl olduğu için bu tarifi denemeye girişemeyeceğim ama ağzım sulanmadı değil:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tişikir iderim :)))
      Çok severek seçmiştim kırmızı puantiyeli çay demliğimi, kruvasanlarımı ve de yeşil elmalarımı :)))
      Beni gülümseten minnak şeyler işte...
      İki kabaktan yapsan size yeter de artar bile :) 8TL de verilir be bi' tepsi mücvere ;)

      Sil

Buraya yazmaya niyetlendiğin her şeyi aleyhinde delil olarak kullanabileceğimi bilmeni isterim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...yavrum seni layk ettim...