IKEA: Evimizin her şeyi!


İki haftadır tatildeydim.
Haziran ayında Türkiye'de iki hafta geçirdiğim için bu sefer hiçbir plan-program yapmadan, sabah akşam tembelleşir, evde bol bol zaman geçirir, bol bol kitap okur, uyur, yer, içerim diyordum; olmadı.
Gerçi -evde olduğum sürece- tembelleşmenin dibine vurdum, iki haftada tek bir gönderi yapmayacak kadar tembelleştim ama hiç de düşündüğüm gibi geçmedi bu iki hafta.
Başa sarayım.

Efenim, biz kirada oturuyoruz.
Her ay -çok afedersiniz- eşek yüküyle para ödüyoruz elli metre kare + üç metre kare balkonlu bu eve.
Yaşadığımız ev, Polonya standartları göz önünde bulundurulduğunda gayet güzel, hoş, iki kişi + iki kedi için ideal vs. ama her ay banka hesabımızdan çat! diye giden hayli kabarık bir meblağ görmek bildiğin sinirimi bozuyordu.
Geçenlerde, sushi gecemizi birlikte gerçekleştirdiğimiz, çok cici-yakın bir kız arkadaşım bana biraz heyecanlı, biraz yorgun, azıcık bıkkın bir şekilde ''ev kredisi'' için beklediklerini, en nihayet koşturmaca-evrak vs. işlemlerinin bittiğini, evi aldıkları, siteyi inşa eden firmanın ne kadar güvenilir olduğunu, satış ofisinin ne kadar iyi hizmet verdiğini, ne kadar ilgili olduklarını  anlatınca, şakayla karışık ''Eee, bende alayım o zaman bir ev, komşu olalım seninle'' diye takıldım :)
Bu konuşmadan bir kaç gün sonra, öğle yemeği için ofisin karşı çaprazında bulunan alışveriş merkezine gittiğimde, bahsettiği firmanın tanıtım-satış ofisini görünce girdim içeri.
Dedim ''merabayın, ben geldim'' :)
Şu an yürüttükleri 4 ayrı projeleri varmış, maketlere baktım, broşürleri inceledim, aradığım şartları söyledim, numaramı ve mail adresimi bıraktım.
Ertesi gün aradığım şartları taşıyan 5 ayrı dairenin tüm detayları mail kutumdaydı :)
''Eh, madem bir işe başladım, zamanımı harcadım, aynı zamanda o insanların da zamanlarını/emeklerini aldım bari bir gidip göreyim'' dedim; gittim-gördüm.
Arkadaşıma komşu olmuyorum ama başka bir projeden, çok cici bir evi çok beğendim; alıyorum :)
Hiç hesapta yokken ev sahibi oluyorum iyi mi? :)

Evle birlikte kapalı garajda da hatırı sayılır bir indirim sağlayınca bari garajı da alayım dedim.
Açık garaj ücretsiz ama Polonya'nın kışı düşünüldüğünde kapalı garaj fikri insana sımsıcacık, pek şirin geliyor :)
Sonracığıma, madem garaj alıyorum, kendime bir de araba alayım dedim :)
Bahanem de hazır kendime; evin orada tramvay hattı yok. Her gün otobüsle işe gidip gelmek çok zor olur :)
Sonracığıma, ''Amaaaaan, bi' daha mı gelicem dünyaya? Yeni eve yeni eşya yakışır!'' dedim.
Gittim notere, karşılıklı anlaşmayı imzaladık firma ile, giriştim mobilya ve ev eşyası bakma işine.
Girişmez olaydım! Aman allaaaam!
Bu mobilya, ev eşyası, yapı merkezi vb. tükkanlarının hepsi ya sayı saymayı bilmiyorlar ya da hiç dayak yememişler!
Ne bu fiyatlar? :/ :/ :/
Yanlış anlaşılma olmasın diye fiyatları TRY üzerinden vereyim size.
Bir ''L'' diye tabir ettiğimiz, salona koyacağım koltuğun fiyatı beş bin lira mı olur arkadaş?
Tek koltuktan bahsediyorum, takım-makım değil.
Daha bunun yan koltukları var, sehpası-pufu var, kitaplığı var, sonracığıma halısı var-perdesi var; al sana on beş bincik! Elektronikler hariç.
Arabamı alırım ben o paraya :)
Bir kaç tükkan gezdik, bir iki yapı market gezdik derken soluğu IKEA'da aldık.

IKEA...
''I'' ile başlayanından... İKEA değil.
Asdfghjkjhgfdsasdfghjkl
Ney-se... :)

IKEA'ya gittik efenim.
Zaten her yıl katalog yollarlar. Aile kartımız-üyeliğimiz de vardır. Ama çok nadir gider, gerçekten uygun fiyata-ihtiyacım olan bir parça bulur ve sadece onu alır-dönerdim.
Bu sefer sabah girip, akşam çıkmak şartıyla neredeyse üç günümüzü sadece IKEA'da geçirdik.
(Tek bir parça almadan çıktığım için kendimle gurur duyuyorum)
Baktım en uygun fiyatlar IKEA'da; sloganlarının hakkını verip ''evimizin her şeyi'' yapmaya karar verdim :)
Haggaten, en ucuz ürünler IKEA'da :) Ne diye gidip başka markalara/ürünlere çuvalla para dökeyim?
Nasılsa her ürünü 5 ila 20 yıl arasında garantili, bir şey olursa gider değiştiririm. Her ürün bir setin-serinin parçası olduğu için aklıma bir şey gelirse gider alır eklerim; yeni aldığım parça sırıtmaz :)

Neyse efenim, sizinle IKEA maceramızdan bir kaç kare paylaşmak istiyorum.
Yukarıdaki fotoğraf menülerinden, o tatlı ne idiyse tadı hala damağımda :)
Bir sonraki gidişimde adını-sanını not edip, tarifi bulup yapacağımdır.
Elmalı turtası da şahaneydi. Kahvesi de ''eh işte!'' idi :)

Şimdi, oluşturmaya karar verdiğim okuma köşemi paylaşacağım.


Budur :)
Sallanan koltuğu test ettim-bir onayladım ki, İsviçreli bilimadamları görse ağızları açık kalır, gözlük camları çatlardı  :)
Koltuk şahane; ergonomik, eriprostik, kolleroptik ve de fantastik :)
Üstteki iki kelimenin kaynağı totom olup başka bir anlama geliyorlarsa bana söyleyin :) Bilmemek değil, öğrenmemek ayıptır ne de olsa :)
Koltuğa oturduğum an sırtımı, belimi ve de başımı-ensemi desteklediğinden hoşuma gitti.
''Benımlesın!'' dedim ve alınacaklar listesine ekledim. Rengine henüz karar vermedim :)
Koltuk ne kadar sallananından da olsa, ayak uzatacak bir puf lazımdı, o da takımında var zaten.
Arkadaki kitaplık beni benden aldı. Her ne kadar benim o rafları doldurmam en iyi ihtimalle beş yılımı alacak olsa da ben sevdim ya; benimdir! :)
Aydınlatmaları da sevdim ama ben bu kareye almamış olduğum tepedeki lambaları daha çok sevdim.
Okuma lambası zaten bir içim su.
Bu seti böyle komple alıyorum -işşalla! :)

Sonracığıma...
Futmak! :)


Mutfak işi zor iş :)
Hazır set satıyorlar -ekonomik görüneninden- ama o hazır set bizim mutfakta ''at çüküne kelebek konmuş'' gibi görüneceğinden IKEA'dan bir uzman arkadaşın totosunu kaldırıp evimize gelmesi, ölçüleri alıp, elektrik-su sistemini, priz yerlerini ve de beyaz eşyaları göz önünde bulundurarak proje hazırlaması ve gelip monte etmesi gerekiyor.
Az tuzlu olacak ama mutfağa girdiğimde ''Oh be!'' demek istiyorum. Ne kadar kullanışlı olursa mutfakta geçireceğim zamanı o kadar eğlenceli ve de ''lezzetli'' kılar diye düşünüyorum.
21 numaranın rengini sevdim. Mutfak bankosu da yakından bakıldığında çok cici.
Son anda karar değiştirmezsem bu da ''Benımla'' :)

Gelelim yemek masası olayına.
Burada -kusura bakmayın- diyeceğim.
Salonun bir köşesinde kocaman yer kaplayan bir masa, dört/altı sandalye, bir vitrin kadar sinirime dokunan başka da bir şey yoktur herhalde.
Sevmiyorum.
Yemek masası dediğin, -adı üstünde- yemek-içmek için kullanılır. Kocaman yer kaplayıp, süs eşyası niyetine köşede dursun diye alınmaz.
O sebeple yemek odası istemedim, yemek odası takımlarına bakmadım bile.
Pratik-yer kaplamayacak masa/sandalye arayışına girdim ve -şimdilik- şöyle bir çözüm buldum.


Masaysa masa; sekiz kişiye ziyafet verebilirim :)
İstediğim amaca uygun kullanabilirim. Mutfaktan salona, salondan balkona taşıyabilirim.
Kullanmadığımda kapatabilirim ve yarım metre karelik bir alan kaplar :)
Buna uygun katlanan sandalyeler de budum...daha ne olsun?
Üç tane de çekmecesi var, ne istersem doldururum içine.
Bence çok iyi de olur, pek güzel de olur, mis gibi olur yani :)

Perde olayına en son gireceğimdir.
Baktım, gördüm, fikir edindim seçeneklerim hakkında :)


Yoruldum :)
Hemen toparlayıp bitireyim gönderiyi :)
Salon, yatak odası takımı, banyo dolapları derken altı yüz küsur fotoğraf çekmişim :)
Ayda iki IKEA gönderisi yapsam kaç yıl götürür beni siz hesaplayın :)

Banyo baktık sonra.
IKEA'da benim istediğim ''banyo'' olmadığı içim istikameti başka bir gün OBI'ye ve Castorama'ya çevirdik.
Türkiye'de Castorama ve OBI var mı bilmiyorum.
Varsa ne ala, yoksa bizdeki Koçtaş veya Bauhaus'ın aynısının tıpkısı işte :)
Orada çok beğendiğim banyolar buldum :)
Meselam;


Böyle bi' banyo bence çok güzel olabüle :)
Banyo konusunu kafamda netleştirmedim ama genel olarak ''açık renk'' kullanmak istediğime ve de banyoda küvet istemediğime eminim :)
Böyleyken böyle işte.

Ne zaman taşınıyorsun? diye soracak olursanız; inanın bilmiyorum :)
Kendimi hiç sıkıntıya sokamam
Amaaaa...
Benim sağıma-soluma da belli olmaz :)
Son anda, içime sinmeyen bir durum söz konusu olursa anlaşmayı yakar, notere, çevirmene ve de peşinata saydığım paraya ''Başımın gözümün sadakası'' gözüyle bakar, gidip Avustralya'ya da yerleşebilirim :)
Hayat benim, keyif benim! :)))

Biliyorum ki; ev-bark sahibi olacağım için can-ı gönülden sevinen arkadaşlarım olacaktır.
Onların samimi sevinçlerine peşin peşin teşekkür edeyim :)))
Kalp kalp kalp :)

''Neden taşınmadan yazdın? Nazar değer, göz değer'' diyenler de çıkacaktır.
Gözü olanın gözü çıksın be! :) Tü-tü-tü! Kırk bir kere maşşallaaaa bana! :)))
Değil mi ama? :)

Başka bir ihtimal daha var-MIŞ :)
Bunu da geçen gün ''kuzum''la 7.5 saat süren -yazıyla yedi buçuk saat- Skype görüşmemiz sırasında fark ettik :)
O ihtimale karşı, bu gönderimi yine kuzum'dan öğrendiğim ve üç gündür dilime doladığım cümleyle bitiriyorum.
ÇEKEMEYEN (varsa) ANTEN TAKSIN!
Asdfghjklkjhgfdsasdfghjklkjhgfdsa
Seviyorum seni Lou'm! :)

Görsel: Sahibinin sesi - Sittirella marka

37 yorum:

  1. Bak ben bu son sözü çok seviyorum yahu :D
    Hayırlı ve uğurlu olsun ve en en yeni evin önemlisi huzurla dolsun inşallah :)
    IKEA candır! bu arada vallahi kendi reklamlarında da ikea diyo bunlar be yanlış mı o yani anlamadım ben:S
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      IKEA... küçük harflerle yazılırsa; ikea :)
      Büyük harflerle yazıldığında İ kullanılmaz :)
      Sevgiler.

      Sil
  2. Çoook sevindim. İnsanın kendi evi gibisi var mı. Benimseyip dişi kuş misali yuvaya çevirmek büyük keyif oluyor. Her köşeciğine sihirli dokunuşlarla ne keyiflidir evi yuvaya dönüştürmek:) Güle güle otur ve çoook güzel günlerin olsun. Ikea'ya ben de bayılırım... Not:Yumoşlarını öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Begonvil :)
      Kafamda yüz kez tasarladım, değiştirdim, eşya ekledim...
      Çok zevkli :)
      Dilerim huzurla geçer günlerim orada.
      Yumoşlar da seni öpsünler o zaman!
      Ufaklık zaten öpme hastası çıktı, gelip-gidip yanaklarını yanaklarıma sürüyor :)
      Benden de senin kuyruklulara öpücükler :)

      Sil
  3. Telefonda konuşmuştuk ama böyle gerçekleştiğini görünce çoook ama çook sevindi...Güle güle oturun inşalah ve her şeyini güzel günlerde keyifle kullan...Bir an önce taşın ve yeni evinin keyfini sür...Son olarak da Elemtere fiiiş kem gözlere şiiiş:)))


    çok öptüm,kucakladım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın Lale ablacım, çok teşekkür ederim :)
      Teşekkür ederim, dilerim cici evimizden güzel kareleri çok yakında paylaşmaya başlarım :)
      Elemtere fiş, kem gözlere şiş! :)))
      Bende öptüm-kucakladım kocaman :)

      Sil
  4. hersey guzel biz yaklasik 6 once bu yazdiklarinin benzerini yasadik. yalniz ikea'nin eve gonderdikleri mutfak uzmanlarina dikkat edin. amerika'dakilerin nami almis yurumus durumda. hem cok para alip hemde eksik is yapiolar. polonya'dakileri arastirdin mi bilmiorum ama sor sorustur muhakkak. bizim cok canimiz yandi. taseron firmayla anlassaydik simdiye tasinmistik. sadece bir uyari yapmak istedim.
    onun disinda gule gule oturun, iyi gunlerde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Kalinka.
      Buradaki uzmanlar gerçekten uzman diyorlar. Yüzlerce olumlu yorum okudum şu ana dek. Tek sorun zaman...
      Mutfak projesi hazırlayan bir çok firma var, olmadı onlardan biriyle çalışırım :)
      İlle de IKEA olması şart değil. Önemli olan gerçekten kullanışlı, içime sinecek bir mutfağa sahip olmak sonuçta. Polonya'nın yarısı orman kaplı olduğundan, burada yüzlerce çok eski-köklü ve de ünlü mobilya firması var.
      Olmadı onlarla çalışırım :)
      Dediğin gibi, ücretlendirmeyi, proje sonunda ödeyeceğim parayı, harcanacak toplam zamanı dikkatle araştırmam gerekiyor, yoksa kış biter biz hala taşınmayı bekler oluruz.
      Uyarına teşekkürler :)

      Sil
  5. Superrr!!!!
    Cok sevindim! O kiraya verdigimiz paralara oyle aciyorum ki. Bilsem ayni ulkede oturacagiz hic dusunmem ben de girerim mortgage vs olayina. velakin ulke sabitlenmesi olamiyor bir turlu :)))

    Cok cok cok sevindim. Dilerim harika gunleriniz olsun o evde cok mutlu olun :)

    Bu arada bak ev diyince daldim gittim arabayi unuttum otomobil ucar gider :) Cok ama cok gezeceksiniz eminim :)

    Ay ne guzel haberler ella tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülçin'jim :)
      Bundan böyle 'jim' diye seslenicem sana, içimde geldi :)
      Teşekkür ederim :)
      Hakikaten içimi acıtıyor o para... neredeyse birimizin maaşı yahu! :/
      Dilerim o güzel günlerimizden bir kısmını paylaşırız! :)))
      Burada kalsak da, başka yere gitsek de alacağım bu evi :) Başka ülkeye gidersek kiraya veririm veya boş kalır...
      En azından memleketimize geldiğimizde kalacağımız evimiz olur :)
      Bir çok insan bu yöntemi kullanıyor, aklında bulunsun. Evi alıyorlar -mortgage ile- sonra kendileri oturmasalarda kiraya verip kira geliriyle evi ödüyorlar ve başkasının oturduğu-ödediği evin sahibi oluyorlar.
      Olmadı satıyorlar, ödedikleri kadar toplam parayı ceplerine nakit olarak koyup yeni bir ev alıyorlar.
      Araba konusu güzel :)
      Minnacık -kendi arabam olması fikri daha bir güzel.
      Neden bu kadar ertelemişim ki, üzülüyorum şimdi düşündükçe.
      Bilirsin, Avrupada yaşamanın en güzel yanlarından biri çok komik rakamlara, vergi vs. gibi yükler ödemeden araba sahibi olabilmektir.
      Çok gezeceğiz bundan böyle, çok! :)
      Sevgiler benden, kucakladım :)

      Hanimiş: yeni istikametinizin neresi olduğunu -sakıncası yoksa- paylaşırsan belki bilgim vardır, bir kaç konuda akıl-fikir alışverişi yapma imkanımız olabilir :)

      Sil
  6. Demek Evleniyorsun ha ?
    Çok sevindim Ellacığım çook!
    Gülerek oturun keyifle yaşayın,birlikte yaşlanın (damatla yani )
    Bizimkiler de İkea yollarındalar haydi hayırlısı bakalım .
    Not: Çalışma köşeni bence beyaz al,çalışma/okuma mekanlarına beyaz yakışıyor (ayyy bana neyse karışmadan duramadım işte )
    Benden de kalp kalp kalp !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evleniyorum şekerim! :)))
      Teşekkürler colette'im! :)
      Sizinkilere de kolay gelsin o zaman :)
      Yatak odamı beyaz almaya karar verdim. Okuma köşem de beyaz olursa evin yarısı beyaz olacak :) Beyazı ve verdiği hissi çok seviyorum. İyi fikir, teşekkürler.
      Kalp kalp kalp! :)

      Hanimiş: Gelincik'inin ellerinden bir çay içebilseydim şu an...keşke! :)

      Sil
  7. super super,bu arada ev planını yeni gördüm:(( senle konuştuğumuzda hemen bakmıştım,nasıl hızlı bakmlşsam daha göndermemiştin:)) şimdi tekrar bakınca baktım ki ordaymış:))))lakin 15 gündür evden uzaktayım. zevkine göre yap alışverişini cankuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyan da balığa gidelim kuzum! :)))
      Sana ev planını göndereli kaç gün-leeeeer oldu :)
      Nasıl? Beğendin mi? :)
      Daha zaman bulacaksın da, görüşeceğiz de, fikrini alacağım da, dım dım da dım dım! :)))
      İnsan kuzusuna bir saat ayıramaz mı? Hakikaten aşkolsun! :)
      (itinayla duygu sömürülür)
      Şu an ne alacağıma karar verme aşamasındayım, kalem kalem yazıyorum.
      Renk vs. konusunda acil yardım ihtiyacım var, yoksa tüm evi turuncuya boyayıp geçeceğim; bilgine.
      Seviyorum çok seni :)

      Sil
  8. Oh ne güzel bir ise girişmişsin kolay gelsin Rabbim ev Kuran'a yardım eder. Nazar değmesin tu tü diyelim..Allah ağız tadiyla eşyalar alıp oturmanızı nasip etsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Öznur :)
      Nazar değmesin...tü-tü-tü! :)

      Sil
  9. Evin de eşyaların da hayırlı olsun.Zevkine diyecek yok hepsi birbirinden şahane güle güle kullan musmutluu olasın yeni evinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin! :)
      Tek dileğim; sağlıklı ve huzurlu günler geçirmek yeni evimizde.
      Sevgi dolu ve mutlu bir de...

      Sil

  10. Hayırlı uğurlu olsun; ağız tadıyla oturun inşallah
    Benzer bir temenni de araban için gelsin; Allah kazasız, belasız kullanmak nasip etsin.
    Ikea sallanan koltuğun aynısı krem rengi bende var; tam da dediğin özelliklerde :)) ben çok memnunum
    Ayrıca kütüphanenin de beyazı var. Nerdeyse tıka basa doldu :)) sen de gönlünce doldurursun umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      Kocaman bir; Amin! :)
      Araba işini en sona bırakacağım. Hele bir ev tamamlansın. Sıfır aldığımız için duvarlar beyaz, çelik kapı dışında kapılar yok. Zemin çimento :)
      Ev bomboş... her şeyi sıfırdan yapacağız. Dilerim bir an önce-sorunsuz tamamlarız.
      Koltuk meselesine gelince; ben de çok memnun kaldım, ilk denememde ''budur'' deyip koltuk meselesini aradan çıkardım :)
      Gönlümce kütüphane doldurmak...şu an için rüya gibi :)
      Sevgiler.

      Sil
  11. IKEA iyi güzelde küçük bir dolabını 3 saatte monte etmişliğim var. Anaaammm bir daha zor ancak montajınıda yaparlarsa belki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufak tefek eşyalarda sorun çıkmaz ama koskoca mutfağı elbette monte edecekler :)))
      IKEA yap boz gibi olduğundan hoşuma gidiyor zaten :)

      Sil
  12. Canıımmm çok sevindim güle güle oturun ailecek kuzum:)))

    YanıtlaSil
  13. duvarlar açık renk kuzum,"alvhemmakleri" sitesine bak,işte ben oraya hastayım,ikeayla da çok örtüşen bir site. Sen canının istediği ekleme çıkarmaları yaparsın zevkine göre...

    YanıtlaSil
  14. Hayırlı ve de uğurlu olsun, güle güle oturun:)

    YanıtlaSil
  15. ne güzel aynı günlerde aynı telaşı yaşıyormuşuz.Burada da koltuklar ya çok kullanışsız yada çok pahalı kelebek bir L koltuğuna 6500 lira çekiyor.En yakın zamanda imalatçılara bi bakıcam.En yakın IKEA Ankara da imalatçılarda iş çıkmazsa istikamet Ankara vaktin olursa gönderi yap beyin jimnastiği olsun.Bende ölü toprağını atarsam üstümden post hazırlarım.Güle güle otur inşallah maşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da hayırlı-uğurlu-huzurlu ve de gülücüklü olsun o zaman arkadaşım :)
      Dert vallahi... her ne kadar herkes ''aman ne güzeldir zevkine göre ev dayayıp-döşemek'' dese de, zevkimize göre değil bütçemize göre almak zorunda kalıyoruz :/
      Kolaylıklar diliyorum :)

      Sil
  16. Aaa ne güzel, "taşınıyorum" dediğinde ev alıp taşınacağını bilmiyordum, şimdi çok sevindim :)
    Aman sağın-solun belli olsun sakın atmasın kafan ve değişmesin fikrin, güzel şeydir bir 'Ev'lenmek :)
    İçini döşemek ise ayrı bir heyecan, ayrı bir maceradır :)
    Okuma köşen ve mutfağın çok güzel olsun içine sinsin her bir detayı, en önemlisi o ikisidir çünkü :) Beyaz olsun, arasında da yeşiller olsun. Beyaz ve yeşil birleşince beynin rahatlar ve bedenin huzur dolar, (diyor uzmanlar) :)
    Çok güzel huzurlu ve neşeli günler seni bekliyor olsun yeni evinde :)
    Hem tebdil-i mekanda ferahlık vardır :)

    Not; perde konusunda yardıma ihtiyacın olursa (model-tasarım-fikir falan) yardımcı olabilirim, ilgi alanımdır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zeynep :)
      Güzel ama bir üst yorumda da belirttiğim üzere; dert işte :)
      Bir an önce bitse de kurtulsak diyorum :)
      Okuma köşeme özel ilgi göstereceğim kesin.
      Beyaz ve yeşil ikilisi güzelmiş. Beyazla kırmızı ikilisi nasıldır acaba? :) merak ettim şimdi...
      Perde en son aşamada bakılacak, hele bir o aşamaya gelelim sana muhakkak akıl danışırım :)
      Sevgiler benden.

      Sil
  17. Hepsi pek güzel çok güzel. En önce ben gördüm kiii ahahah :D
    Süper olucak ablacım. Kurulsun edilsin oda sonra ben gelicem ve atıcam postu o odaya ahahahahha :D

    YanıtlaSil

Buraya yazmaya niyetlendiğin her şeyi aleyhinde delil olarak kullanabileceğimi bilmeni isterim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...yavrum seni layk ettim...