Suşi - Sushi nasıl yapılır?

Sushi'ye bayılanlar buraya! :)
Suşi mi desem bilemedim...Türkçe okunuşunu kullanayım en iyisi.
İlk olarak ne yapıyoruz?
Suşi dendiğinde 'Ay ben çiğ balık yemem!!!' diyenlerin ağzına ağzına terlikle, terlik bulamazsak elimizin tersiyle vuruyoruz :)
Bu, çorba dendiğinde 'Ay ben tarhana içmem!' demekle aynı kapıya çıkıyor.
Nasıl ki çorba' demek sadece Tarhana demek değilse, 'Suşi' de çiğ balık demek değildir efenim  :)

Türkiye'deyken hiç suşi yememiş olan bendeniz Polonya'ya geldikten sonra suşi canavarına dönüştüm! :)
Her fırsatta ofisten arkadaşlarla öğle yemeği için suşi siparişi vermeler, evde hazır yemek yokken 'Aman canım bugün de suşi yerim'e dönüştü.
İlk tattığımda, acısı ağzımdan boğazıma, burnuma-genzime ve hatta kulaklarıma dolan -tadı acı biber gibi olmayan ama etkisi acı biber gibi sadece ağız-dil yakmakla kalmayıp sizi çizgi filmlerde kulaklarından alevler fışkıran karakterlere dönüştüren Wasabi'yi artık ketçap kullanır gibi şapır-şupur yutuyorum :)
Ama -her ne kadar Türkiye'ye göre çok ucuz olsa da- suşi hala pahalı :/

Geçenlerde -geçenlerde dediğim 2-2.5 ay kadar önce, ofiste arkadaşlarla sohbet ederken bir arkadaşımız 'Ne var suşi yapmaya? Yer ayarlayın sizi suşi'ye doyurayım! Hem nasıl yapıldığını da öğrenmiş olursunuz' dedi.
Çok sevdiğim, Türkiye'de iki yıl yaşamış olan kız arkadaşım 'Benim mutfağım yeterince geniş!' deyince hemen ilk Pazar akşamını 'Suşi gecesi' ilan ettik :)
İyi ki de etmişiz, baksanıza neler yedik, nasıl hazırladık, ne biçim suşi'ye doyduk :)

Suşi nasıl hazırlanır?
MALZEMELER:

  • Suşi için küçük taneli beyaz pirinç (Suşi'ye özel pirinç de satılıyor marketlerde ama ne gereği var?)
  • Taze Somon/Somon füme (çiğ balık sevenler için, ahah) veya Ton balığı
  • Salatalık, havuç, yumurta, seviyorsanız avokado ve  hatta yeşil/taze soğan
  • Pirinç sirkesi / bulamazsanız, beyaz üzüm sirkesine esmer şeker ve tuz karıştırabilirsiniz.
  • Nori (siyah/koyu yeşil, yosun yaprakları (büyük marketlerde kolaylıkla bulabilirsiniz)
  • Soya sosu
  • Wasabi'siz olmaz! diyenler için wasabi
  • Bambu mat
  • Bir de, zencefil sevenler turşusunu bulabileceklerse şuşi yanında garnitür olarak yiyebilirler.

HAZIRLANIŞI:
  • 1 bardak pirinç iyice yıkanır, 1.5-2 bardak su ile biraz lapa olacak şekilde hiç bir şey eklemeden pişirilir.
  • Bir cezvede yarım çay bardağı suya yarım çay bardağı pirinç sirkesi eklenir, bir tutam tuz ve bir tutam şeker ile karıştırılır, ılıtılır. (Kaynatılmaz!)
  • Sonra bu karışım, pirincin üzerine eşit şekilde dökülür, pirinç iyice karıştırılır, sirkeli karışım yedirilir.
  • Pirinç soğumaya bırakılır.
  • Pirinç soğurken, salatalıklar, havuçlar soyulup, olabildiğince ince şekilde uzunlamasına dilimlenir.
  • Somon balığı/Somon Füme aldıysanız, bir kısmı ince ince, uzunlamasına doğranır. Ton balığı aldıysanız arasına parça parça yerleştirilir.
  • 2-3 yumurta bir tutam tuzla iyice çırpılıp teflon tavada pişirilir, sonra bu pişmiş yumurta da diğer salatalık ve havuçlar gibi uzunlamasına ince ince doğranılır.
  • Nori/Yosun yaprakları, bambu mat'ın üzerine konur, pirinç yosun yaprağın üzerine ince bir tabaka oluşturacak şekilde yayılır, tam ortasına hangi malzemeden isterseniz o malzeme uzunlamasına yerleştirilir.
  • Bambu mat ile rulo haline getirilir.
  • Hazırlanan rulolar 10-15 dakika kadar serin bir yerde veya buzdolabında beklemeye bırakılır.
  • Keskin ve kalın bir bıçakla dilimlenir, tabaklara sıralanır.
  • Soya sosuna batırarak veya üzerine wasabi sürerek mideye indirilir! :)
Afiyet şeker olsun! :)
Artan pirinç olursa, elinizle küçük pirinç köfteleri hazırlayıp, üzerlerine somon balıklarını koyup o şekilde servis edebilirsiniz.

Dikkat ettiyseniz, maki, futomaki, nigiri gibi isimlerine değinmedim, bilmek isteyen açar Gugıl amcaya sorar, bilemedin Wikipedia'ya bakar :)
Bir de, 'Suşi'ye yumurta konulmaaaaağğğz! diyenlerin de ağzına terlikle vurun efenim, keyif bizim değil mi? İster peynir koyarız, ister haşlanmış tavuk! yeter ki ağzımızın tadına uysun :)

Bakalım biz neler yapmışız? :)
Kahraman ekip! 
Joanna-Katarzyna-Kamila! :)



Çayımızı da içtik suşilerin üzerine, oh mis!
Şahane bir geceydi!
Böyleyken böyle işte :)

18 yorum:

  1. off inanılmaz güzel görünüyor.Banada japon bir arkadaşım yapıp yedirmişti yemelere doyamamıştım zaten p yörelerin yemeklerine hastayım:)ama orada olmak isterdim şahsen çünkü burada benden başka suşi meraklısı yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke sen de bizimle olsaymışsın Milena :)
      Çok kolay yapması, saracak yosun ve pirinç sirkesini bulduktan sonra çok kolay :)
      Dene istersen.

      Sil
  2. sushi hakkında çok bilgim yok ama yosun sarılmış olanların resimleri görünce korelilerin yaptığı kimbap'a çok benzettim ben.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimbap zaten Güney Kore'nin Sushi'sidir :)))
      İçine koydukları malzemeler az biraz farklı, sarılışı, yosun-pirinç hepsi aynı :)))

      Sil
  3. hiç deneyemedim biliyomusun Ella,ağzına terlik vurulacaklardanım yani:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lale ablacım, git bi' suşi mekanına, 'bana balıksız, çiğsiz suşilerden verin, deneyecem!' de, sonra eve gidince terlikleri sakla bi' yerlere, kendi kendine etme yani :)))
      Enfes bi'şey suşi! Yapan da, mekan da önemli tabisi de :)

      Sil
  4. Hepsini yediniz mi yahu? Ne çok yapmışsınız, canım çekti valla... Benim hiçbir haltı yemeyen oğlanı suşiye alıştırdım, şimdi suşi diye tutturuyor. Onun yüzünden iki sıra suşiye elli lira veriyorum, canım sıkılıyor valla:))))
    Benim de suşi denemelerim çokça olmuştur. Merak eden arkadaşlara, Metro Market'te suşi yapmak için herbir halt var:)))
    Ağzım sulandı yav:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yedik! :)
      Fotoğrafta görünenlerden fazlası vardı :) Evlere-eşlere götürülsün diye yapabildiğimiz kadar yaptık :)
      Kötü alıştırmışsın, iyisi mi haftada bir evde yap!:) İki sıraya elli TELE verilir mi beah? :)))
      Sabah sabah benim de ağzım sulandı, suşi mi yesem bugün acaba? :)))

      Sil
  5. Soktun aklıma Sittirella, mutfakta mahir dostumun kafasına sokayım ben de, yapalım biz bu işi =) Zira iki sıraya elli lira vermek sahiden biraz dokunuyor insana =D Afiyetler olmuş olsun bu arada!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki sıraya elli lira, adam soyuyorlarmış orada resmen! :/
      Burada iki sıraya 20 lira veriyoruz da 'pahalı nan!' diyoruz :)
      Bence sen bunu yap Tankut arkadaşım, hem içine ne koyacağının kararı sana kalmış :)
      Mesela, bir sonraki suşi hazırlayışımda yumuşacık pişirdiğim bifteği uzunlamasına ince ince keserek, roka,tere ve yeşil soğanla saracağım :)
      Bir de kuşkonmaz ile denemek istiyorum mevsiminde.
      Denemek şart! :)

      Sil
  6. Ayy içim gitti, muhteşem bir manzara, şimdi olsa sabah demem valla o tabağın tekini kendim yerim. Denenmiş rekorum 25 tane. Uzakdoğuya gittiğimizde kırdım bu rekoru. Evde kendim yapmaya hiç cesaret edemedim. Ama şimdi acaba diyorum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay yapması, muhakkak dene! :)
      Ben o gece rekorunu kırmışımdır, kaç tane yediğimi hatırlamıyorum bile.
      Tek hatırladığım ertesi günü kahvaltı bile yapamadığım. Nasıl yediysem artık! :)

      Sil
  7. İnanılmaz düzgün yapmışsınız yaa.
    Bence bunun tadı da güzel bak ben anlarım tipinden :)
    Oturuşta ennn fazla 9-10 yiyorum gerçi ben ama off şu an o kadar açım ki allam çok güzel gözüküyorlar böhüüüü :((
    Böyle bakıp bakıp yokluğunu çekiyorum şu anda, bari gidiyim sushicoya yiyim bir ara yaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok be, üşengeç işi, acele acele sardık, pirinci incecik döşemedik :)
      Sardık kalın kalın, yedik işte.
      Özene bezene yaptığım bi'gün yine yayınlarım, sen o zaman gör suşi'yi :)
      Git ye, sonra bi'yerlerin şişer :P ahahah
      Çocukken böyle kandırırlardı bizi :)

      Sil
  8. neee bir de suşi mi yapıyorsun? sen ne mükemmel bi arkadaşsın Sittikuuuşş:)))
    o tabakların başına oturup gömüle gömüle yiyesim geldi
    afiyet bal şeker olsun, (olmuş zaten pek güzel:)
    ellerinize sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz bi' araya geldiğimizde korkarım ne diyet kalacak, ne dikkat etme :)
      Yemeğe, içmeye, mezeye doyacaz! :)))
      Ben ne mikkemmel! ne şafane! bi' arkadaşmışım meğersem :)))
      Öperim Judy'm! :*

      Sil
  9. Suşi dendiğinde öğkk die kabaran midem;anlatımın görsellerin ve saatin öğle vakitlerine gelmesinden ötürü suşi yiyecaaağım die ortalara atıo kendini sağolasın Ella :) Denemem lazım yemem lazım yoksa biyerlerim değil herbiryerlerim şişçek :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herbi' yerlerin şişmeden suşi yemen lazım! :)
      Hemmen koş, bul, tat! :)))

      Sil

Buraya yazmaya niyetlendiğin her şeyi aleyhinde delil olarak kullanabileceğimi bilmeni isterim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...yavrum seni layk ettim...