Hayatın ellerinde


Arkadaşım'a...
Okuyacaksın, biliyorum.

İnan bana, dünyadaki en önemli şey sensin.

Kendi ellerinle, sözlerinle, düşüncelerinle hayatına şekil verirsin.
Ya, bal olur dilinden dökülenler, hayatındakilerin düşüncelerinde tatlı bi' iz bırakır, ismin bile yüzlerde gülümsemeye, gözlerde ışıldamaya sebep olur; sevilirsin.
Ya, zehir olur sözlerin, herkesi kendinden öteye itersin.
Unutma; söz vardır yılanı deliğinden çıkarır, söz vardır yerin dibine batırır. Bu nedenle; sözlerine dikkat etmelisin.

Acizliğin, kendine güvensizliğin, kaybetmişliğin, geçmişine yapışıp kalmış düşüncelerinin sana bi' faydası yok artık. Anla bunu.
Geçmişe çizgi çekmedikçe yenilenmezsin.

Herkes hata yapar, herkes hatalarıyla var.
Hatalarının içinde debelenip durmakla eline bir şey geçmeyeceğini anlamakla başlamalısın.
Geçmiş, geçmiştir.
Bit-miş.
Bırak onu, olması gerektiği yerde kalsın; ardında. Sen önüne bak, şu anına ve sonrasına.
Ders aldın mı eskiden? Onu kar say yanına. Ve asla ardına dönüp bakma.
Medusa gibi düşün geçmişini; başını çevirip gözlerine bakarsan, geleceğin taş keser.
Sen şu andasın, burada.
Silkele artık beyninde, aklında, kalbinde geçmişten kalan tozu, pası, kiri.
Yenilen, temizlen, tazelen.

Kimse kusursuz değil.
Tanrıcılık oynama; sevdiklerini yapmadıkları şeyler için yargılama. İhtimaller senin beyninde. ''Ya'', ''eğer'', ''keşke''... bunlarla yaşama.
Yerinde bırakamadığın geçmişinin sana verebileceği en büyük ceza, geleceğini karartmaktır. Buna izin verme. Hayatının efendisi ol, sevdiklerinin göz bebeği, kendinin en sevdiği.
Kendini sevmekle başlar her şey.
Kendine güvenmekle.
Kendine gülümsemekle.
Bugün başla, şu an.
Affetmekle başla, herkesi, her şeyi, kendini...

Unutma;
''Mutluluk Ellerinde''

Görsel: Google Images

10 yorum:

  1. bende okudum bana mı yazdın :)

    YanıtlaSil
  2. *Çiğdem*
    Herkes kendine düşen payı alsın arkadaşım :)
    Özledim.

    YanıtlaSil
  3. Hmmmnnnn....Eline saglik negsel yazmissin:)

    YanıtlaSil
  4. *PINAR*
    Mersi şekerim :)
    Bak şekerim dedim, hehe.
    Üçüncü tekil şahıs'a öpücükler.

    YanıtlaSil
  5. Hiç bana böyle yazı yazan arkim olmadı,ne şanslı kişi..

    YanıtlaSil
  6. *Ashley*
    Böyle düşünmene sevindim Ashley :)
    Arkadaşımın şanslı olduğunu düşündüğünü hiç sanmıyorum.
    O hala hayatı kendine ve sevdiklerine zehir etmekle meşgul, kimseleri dinlemiyor, her şeyin en iyisini o biliyor.
    Okuduğunda belki bir şeyler kafasına dank! eder diye yazdım.
    Dilerim seni de çok seven arkadaşların, dostların olur hayatında.
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  7. Bana bana özledim kızım seni ya!
    ulen gelsenize artıkkkkkkk

    YanıtlaSil
  8. *Edim*
    Cadım gaz verme! Ben de özledim, n'apalım? :)))
    Tatilimiz 5 Ağustos Cuma günü ofis çıkışı başlıyor ama gelip gelemeyeceğimiz hala belli değil.
    Malum, beni her an görüşmeye çağırabilirler şu vatandaşlık verme muhabbetine. Eğer o tarihten sonra görüşme-imza için çağrılmayacaksam geliyoruz. Çağrılacaksam da beraber oturup küfrediyoruz güzelim :)
    Kısfmet! :P
    Öperim kocaman, Ömi'ye selamlar.

    YanıtlaSil
  9. kişisel geliştirme uzmanı gibisin maşaallah :)

    YanıtlaSil
  10. *Lütfi MUTLUER*
    ''Kişisel geliştirme''... dur ben bunu bir kenara yazayım :)
    İtinayla kişisel geliştirilir :)
    Nazar değmesin!

    YanıtlaSil
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...yavrum seni layk ettim...