Aydınlığın şövalyeleri neredesiniz?


Asortik Krep'in gönderisini okurken sonuna eklediği bir mektup içimi cız ettirdi.
''Çaresizlik'' belki tek nefret ettiğim şeydir.
Okuyun.
Sonra ister sayfayı kapatıp gidin, isterseniz  herhangi bir gönderinizin sonuna siz de bu mektubu iliştirin.
Belki gerçekten Berrin'in sesi hedefine ulaşır.

"Aydınlığın şövalyeleri neredesiniz?

Akşamları tepelerde ışıklar görünüyor yer yer: İran sınırı ve karakollar. Yükselti o kadar fazla ki, ağaç yetişmiyor. Yıldızlar o kadar yakın ki, ellerinizle tutabilirsiniz. İlkokulda öğrendiğim tüm yıldız kabileleri burada: küçük ayı, büyük ayı, cezve. İnsanları o kadar sıcak ki, iklime inat. “İnsanlık” burada yaşıyormuş, meğer ölmemiş" diyorum içimden.
Yıllardır batıda değişik ve güzel şehirlerde ...çalıştım hem de iyi koşullarda. İster istemez kıyaslama yapıyorum. Burada 3.haftasındayız okulun. Kılık-kıyafet kontrolü sırasında ayakkabıları farklı renkte birkaç öğrenciyi ayırmıştık. Teneffüste bir kız öğrenci yanıma geldi ayrılan bir arkadaşı için. Sessizce kulağıma “hocam, … arkadaşımız 12 kardeş, ailesinin durumu iyi değil, söyleyemiyor utanıyor” dedi sustum. 9.sınıf öğrencilerinden biri (üstelik ufacık bir şey daha) eski bir eşofman üstüyle gelip gidiyor okula. Fakirliği okunuyor yüzünden, duruşundan.
Bir aya kalmaz kar yağarmış buralara. "Ne yapmalıyım bu çocuk için? Bugün 11.sınıf öğrencilerinden biri üzgündü. Nedenini sordum, "ailemin parası yok hocam beni okuldan alacaklar" dedi. Zehir gibi kafası var. Seneye mezun olacak oysa. Kalacak yer bulmalı ama nasıl? Kız öğrencilerin sayısı az, çünkü okutmuyorlar. Çarşıda kadın-kız pek görülmüyor, ancak memur bayanları görebiliyorsunuz. Öğrenci çok, sıra az. Gelen öğretmenler en fazla 1,5 yıl kalıp gidiyorlar. Sınıfta konuşuyoruz, bir örnek verdim: Van’ a gittiğinizde…"Hocam Van’a gitmeyenler var daha" dediler. Sordum, sınıfın yarısı ilçeden dışarısını görmemiş daha. Gidenler de çalışmak için bir inşaatta veya akraba yanında. Gezmek fiilini çekemez bu çocuklar. Sinema-tiyatro, alışveriş merkezi, kafeterya, çay bahçesi, flört nedir bilmiyorlar.
Ülkemin 40 yıl öncesine ışınlanmışım sanki. Ya da bir köşeden Şener Şen çıkıverecekmiş gibi, bir Türk filminin içine düşmüşüm adeta.Evimi taşırken kitap kolilerinden yakınan taşımacılara kızan ben, okuldaki kütüphaneyi görünce ürperdim. Bomboş! Bu gençlerin bilinç kazanması, kendilerini tanıması, hayallerine kavuşmak için yol-yordam öğrenmeleri gerekiyor oysa. Yokluk ve yoksulluktan kurtulmaları, cahil kalmamaları gerekiyor. YGS-LYS kitapları olsa kütüphanede soru çözümü yaparlar, üniversiteye bir adım daha yaklaşırlar.
Okuduğu bir roman karakteri belki onun hayatında dönüm noktası olacak, belki çözdüğü bir üniversite hazırlık kitabı onun bir bilim insanı olmasını sağlayacak ya da okuduğu kitaplar hayatının tek zenginliği olarak kalacak ama kendi çocuklarını özellikle de kızlarını okula göndermesini sağlayacak.
Üzerime umutsuzluk çökmeye başladı, yakında yağacak olan kar gibi…"

Berrin Damgacı
Başkale İ.M.K.B Çok Programlı Lisesi
BAŞKALE / VAN
Tel: 0537 8611682

Görsel: Google Images

12 yorum:

  1. kalakaldım.yazamadım bişeycik..

    YanıtlaSil
  2. içime umutsuzluk çöktü,utandım kendimden, herkesten

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim :) Berrin öğretmen ve çocukları adına..

    YanıtlaSil
  4. *leyyam*
    Sözün bittiği yerde yaşıyor Berrin öğretmen.
    Çaresizlikten nefret ediyorum.

    *Cherry*
    Oturdum ne desem-ne yapsam bunu düşünüyorum.

    *Asortik Krep*
    Canım, sormaya gerek duymadım. Teşekkür etmene gerek yok, biliyorsun.
    Polonya'dan oraya gönderi yapabilsem, bu işe sponsor olacak kargo vs... bulabilsem ben de düzenli olarak birşeyler gönderebilirim ama nasıl, nerden bulurum fikrim yok.

    YanıtlaSil
  5. birseyler yapmak lazim, her seferinde bende yardim edebilsem deyip deyip birsey yapamamak cok asabimi bozuyor :(

    YanıtlaSil
  6. Oysa o sınıftaki öğrencilerin de başbakanı, geçenlerde 'Fatih' (Fırsatları Arttırma, Teknolojiyi İyileştirme Hareketi )projesini anlattı gururla.

    İstanbul için düşündüğü ve sır gibi saklanan projesi tartışma konusu olan Başbakan'ın talimatıyla başlatılan, Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma bakanlıklarınca ortak yürütülecek “Fatih Projesi”, sınıfları birer “teknoloji merkezi” haline getirecek. Projeyle, okullardaki bilgisayar odalarının kullanımına da son verilecek. Her öğrenci, bilgisayarı kendi sınıfında kullanacak. Üç yılda tamamlanacak proje ile 42 bin okuldaki 570 bin dersliğe dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı, internet ve çok amaçlı yazıcı ve akıllı tahta sağlanacak. (İnternetten)

    Peki ya diğerleri..? sırasız kütüphanesiz okullar, parasızlıktan okula gidemeyen öğrenciler..?

    Onları kim düşünecek:((

    YanıtlaSil
  7. İlginiz için teşekkürler..sizi blog
    listeme ekliyorum müsadenizle..

    YanıtlaSil
  8. *A-H*
    Yayınevleri uyuyorlar mı?
    Hatalı basılan, satılamayan yüzbinlerce farklı kitap koliler içinde matbaa köşelerinde çürümekteler... nerede bu insanlar?
    Çaresizlikten nefret ediyorum!

    *Çınar*
    Ablam, çok özür dilerim, onların eğitim anlayışına da, göz boyamalı politikalarına da kafam girsin.
    Çok sinirliyim, kibar küfür etmenin yolunu bulamadım, affet ablacım.

    *Jivago*
    Keşke elimden birşey gelse.
    Keşke...
    Teşekkür etmenize gerek yok, hiç olmazsa paylaşayım, belki sesimi duyan biri olur dedim.
    Umut işte.

    YanıtlaSil
  9. Kibar mı bilmem ama oldukça ilginç bir küfür olmuş:))))

    YanıtlaSil
  10. *Çınar Ablam*
    Çok sinirleniyorum.
    Kibar olmadığının farkındayım zaten :)
    Çok sinirleniyor-dum- diyeyim, harika haberler aldım, çok mutlu oldum.
    Aydınlığın şövalyeleri çok fazlaymış, gurur duyuyorum.

    YanıtlaSil
  11. Çok dokunaklı içim parcalandı Allahım yar ve yardımcıları olsun.damlaya damlaya göl olur hepimiz birseyler yapabiliriz iletisime gecebiliris ki hala ordaysa

    YanıtlaSil
  12. *Pemb€sinti*
    İletişime geçtiğimde aldığım yanıt;
    ''İnanılmaz bir ilgi var, fazlasına ihtiyacımız yok, gerçekten yeterli yardımı aldık, teşekkürler'' oldu.
    Çok sevindim.
    Sadece bilin diye yazdım, içiniz rahat olsun :)

    YanıtlaSil
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...yavrum seni layk ettim...