Soğuk algınlığına karşı babaanne tarifi :)


Efenim, sizlere şimdi bi' babanne tarifi vereceğim. :)
Bu karışım bana rahmetli babannemin hediyesi-hatırasıdır.
Tarifi bütün malzemeleri toplayıp yapın, sonra gelin buraya ''Tişikirler Sittirella'' deyin :)))

Ne zaman boğazımda yanma-batma, halsizlik, burunda tıkanma gibi belirtilerle 'Ben geliyorum!' diyen 'soğuk algınlığı' söz konusu olsa bünyede... bitkin, halsiz, yatağa düştü-düşecek hissetsem kendimi; hemen hazırlarım.

Bi' porselen/seramik demlik içine şu malzemeleri koyuyoruz;

1 çorba kaşığı kuru nane
1 tutam ıhlamur (yapraklı-çiçekli)
1 tutam ada çayı (yapraklı-dallı)
3-5 tane kurutulmuş papatya (yazın kurutun efenim! aktarlarda var ayrıca)
Yarım limonun kabuğu (sadece kabuğu)
Yarım elmanın kabuğu (içine minik elma parçaları da atılabilir)
3-5 tane karabiber (bildiğiniz tane halinde)
3 tane karanfil (şu sarımsak kokmayalım diye ağzımıza attığımızdan)
1 çay kaşığı toz tarçın (çubuk tarçın da olur)
Bulabilirseniz; 2-3 tane 'yeni bahar' da ekleyin nütfen :)

Bu malzemelerin üzerine, kaynattığımız suyu ekliyoruz.
Malzemeleri suda kaynatmıyoruz!
Porselen demliğin-kabın ağzını kapıyoruz. Bi' havluya sarıp kalorifere-sobaya yakın bi' yere bırakıyoruz.
15-20 dakika dinlendiriyoruz.
Yine porselen bardağımıza ''iki kaşık'' bal koyup, üzerine bu karışımı dolduruyoruz.
Afiyetle içiyoruz.
İki bardak içiyoruz, yatmadan önce tuvalete gitmeyi unutmuyoruz çünküm bu karışım metabolizmaya 'çalış nan!' diyor resmen :)

Tadı çok güzel oluyor, mis gibi de kokuyor :)
Gerçekten, kendinizi bitkin hissettiğinizde, bir sabah-bir akşam olmak üzere veya iki gün üst üste akşamları yatmadan önce için bu karışımdan.
Yanında bi' tane de Aspirin alırsanız şahane olur!

''Hadi nan, kim uğraşacak bununla?'' demeyin, deneyin efenim :)
Bi' avuç antibiyotik, ağrıkesici-ateş düşürücü hap içip, yorgan döşek yatmaktansa; deneyin! :)
Güzel geçsin hafta sonunuz :)

Hadi ben kaçtım!

Görsel: Sahibinin sesi - Sittirella marka

18 yorum:

  1. Üşengeç insan yorumu: Yatarım bi' hafta daha kolay ya hu? O kadar malzemeyi bul, kat, demle, beklet... Ohooo =D
    Şaka maka, dursun kenarda lazım olur. Ben kullanmadan tişikirler Sittirella diyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rici iderim Tankut :)
      Aslında haklısın :) zor gibi görünüyor :)
      Ama bu malzemeler bi' kez toparlandığında (100'er gram-200'er gram) insana bir-iki yıl yetiyor :)
      Sorun bi' kez totoyu kaldırıp hepsini bulmakta :)
      Kışın akan burun, aksırık-tıksırık keyifsiz gezeceğime demleyip demleyip içiyorum :)

      Sil
    2. Öyle tabi, hele sınav zamanı falan direkt cankurtaran olur bu! Bir de ister istemez şu şarkı geldi aklıma: http://www.youtube.com/watch?v=f8TZJHuNImc

      Sil
    3. Kimin gelmez ki? :)
      Eski adamlar doğruyu söylemiş... :)))
      Hatırlatmaya teşekkürler!

      Sil
  2. bu kadar otu nerden bulurum bennn :) ıhlamura elma dilimlemekten başka bişi bilmiyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorsun da işine gelmiyor!
      İnsan Nane-limon kabuğunu da mı hatırlamaz? :)
      Hadi, tembelleşme :) Ot değil bunlar, her yerde satılıyorlar :)

      Sil

  3. Hımm! mis gibi kokusu geldi bile burnuma:) denemekte yarar var teşekkürler.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene ablacım :)
      Mis gibi oluyor hakikaten :)
      Benden de sevgiler.

      Sil
  4. Yıllar önce nezle olmuştum fena halkde ve ertesi gün istanbul'a gideceğim, öncesinde sendikada toplantı var ayakta olmam zorunlu yani. Bahartçı benzer bir karışımı yapıp vermiş 1 tane de limon atmıştı içine. Bi şeyciğim kalmamaıştı valla. Amaa yeni bahar ve karabiber yoktu, onları da ekleyeceğim. Teşekkürler şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Boncukçu :)
      Ne varsa otta-aktarda var :)
      Dene bak, gerçekten beğeneceksin.

      Sil
  5. ya aslında yapılmalı sitirellacığım,
    ne var, mesela ben spora gidiyorum, yıkanıyorum-çıkıyorum. Bazen korkuyorum bünyem zayıf düşmesin diye. Hani yeni yıkanmışsın bi rüzgarla hemen hasta oluvericem diye.

    Elde bir liste bunların hepsini gayet aktardan alabileceğimizi düşünüyorum ayrıca. Benim annem de yapıyordu böyle, sadece bu kadar çok malzemeli değildi.

    Tek soru akşam içmesek mi? Malum bal var ya kilo yapmasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yaşta, iki kaşık baldan alacağın kaloriye takmışsan; yanmışsın.
      Balsız iç, sabahları balla iç... ne diyeyim? :)))

      Sil
  6. Kuzum bir hafta on gun once ben yatak yorgan yatarken vericektin bu tarifi yahu!
    neyse bir daha ki sefere dicem dilim varmiyor :))
    bu arada ihlamur ve adacayi bulunmayan melmeketlerde yasayanlar icin olan versiyonu yokmu bunun? gorunen o ki bana her halukarda yorgan dosek :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun-zaten geçmiş kuzum ya :/
      Var, olma mı?
      Attapot bacağı, Karides parçası, balık kafası :)))
      Ahahaha, aklıma daha neler neler geliyo da, içerken de hatırlarsam diye korkup susuyorum :)))
      Hepi-topu 200 gram bi' gönderi her şekilde gelir-ulaşır :)
      Sen yeter ki memleketten iste :)
      Öperim kuzum.

      Sil
  7. benim gibi midesi hasta olanlar karabibersiz yapiyoruz. Zira karabiber+limon nasil bir birlesimse mideyi tarumar ediyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karabiber -özellikle- boğaz gıcıklanması, öksürük ihtimalinde ekleniyor :)
      Şöyle de yapabilirsin; karışımı karabibersiz hazırla (ki çekirdek karabiber toz gibi değil, gerçekten mideyi etkilemiyor) normal çayının içine 1-2 tane çekirdek karabiber at :)
      O da işe yarıyor.

      Sil
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...yavrum seni layk ettim...