Fırında patatesli karışık sebze


İçime Emine Beder kaçtı bu aralar :)
Habire pişirip yediriyorum, sonumuz hayrolsun.
Bugün de (dün yani... bu gönderiyi hazırlamaya başladım ama üşenip bugüne bıraktım) azıcık kalan patatesleri görüp ''bitirmek gerek'' mantığıyla sıvadım kolları.
Az sonra tarifini vereceğim ''uyduruk'' yemeği yaptım :)
Uyduruk dediğime bakmayın, biz parmaklarımızı yedik nerdeyse.
Demek kiiiiiiiiii; lezzetliymiş.
Fakaaaaaaat; bir çok kişi üşenip böyle bir denemeye girişmezmiş.
Cık cık cık, ayıp sizi kınıyorum!
Kaldırın bakem totoları, dooooğru mutfağa :)
Eşinizi dostunuzu aç bırakmayın, iki yumurta kırıp geçiştirmeyin.
Başlıyoruz;

MALZEMELER:
8-10 patatiiiiz
1/2 kg karışık sebze ( ben brokoli-karnabahar-havuç kullandım)
2 tane soğan
Kekik, biberiye, karabiber, tuz, isteğe göre kırmızı toz biber ve kimyon
1/2 bardak ayçiçek yağı
1 yemek kaşığı salça

YAPILIŞI:
Patateslerimizi soyup yıkıyoruz. Varsa dilimleme aparatıyla yoksa elde ince ince (2-3 mm), halka şeklinde dilimliyoruz.



Dilimlediğimiz patatesleri derince bir kabın içinde yağ, kekik, biberiye, kırmızıbiber, karabiber, tuz ve 1 kaşık salçayla iyice karıştırıp yaklaşık yarım saat kadar dinlenmeye bırakıyoruz.




Bu arada sebzelerimizi yıkayıp kurulayıp, soğanlarımızı yarım halka şeklinde dilimliyoruz.



Tepsimizin üzerini örtecek folyoyu hazırlıyoruz :)
Evet, folyo da lazım. Yoksa hemen bir koşu gidip bakkaldan-marketten folyo alıp geliyoruz :)



Fırınımızı 180 dereceye getirio ısınmaya bırakırken, tercihen teflon tepside, yoksa annelerimizin ne marka olursa olsun ''BORCAM'' diye adlandırdığı kapta tüm malzemeleri iyice karıştırıp, üzerini folyo ile sıkıca örtüp fırına sürüyoruz.


 40-45 dakika kadar pişmeye bırakıyoruz. Sonra folyoyu aralayıp kontrol ediyoruz. Patatesler yııııımşacık olduysa eğer; folyoyu çıkarıyoruz ama fırını kapatmıyoruz!


Sonracığıma, bir 5-10 dakika kadar daha (üstü kızarıncaya dek) fırında tutup, sıcak sıcak servis ediyoruz :)
Son hali için;
bkz:dön başa
Ben sarımsaklı yoğurt ile servis ettim, pek güzel oldu.
Tavsiye ederim.
Bize oldu, size de afiyet olsun şekerim :)
Sağlıcakla kalın.

17 yorum:

  1. Oha çok güzel görünüyo! Haftasonu malzemeleri toparlayıp ben de yapiciğim, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. *degdimisimdi*
    Cüş, yap tabi! :)
    Kalan malzemeleri değerlendirmek şart :)
    Teşekkür ederim :)
    Sen de yap, senin de ellerine sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  3. Pek güzel görünüyor

    Hakikaten Emine Beder'mi kaçmış içine ne:)

    Afiyet şeker olsun

    YanıtlaSil
  4. *Çınar Ablam*
    Ablacım çok teşekkür ederim :)
    Kaçtı kaçtı... :)))
    Daha yayımlayacağım bir kaç tarifim var, hazırda yapıp yedirdiğim.
    Blog yemek tarifi bloguna dönmesin diye ara ara yayımlayacağım geri kalanları.
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  5. bir de saglikli :)
    daha ne olsun :)

    YanıtlaSil
  6. en dandik sebze de elti olmuş he :D

    YanıtlaSil
  7. Kabakta eklenirmiş buna. Aynı zamanda karışıma bir kaşık yoğurt karıştırırsak biraz daha lezzetli olur. Bu arada biraz daha çıtır çıtır sevenler de folyo ile kapatmasın di mi şeker :)

    YanıtlaSil
  8. *Gulcin*
    Hakikaten sağlıklı yemek bu bence :)
    Hem hafif, hem sebze :)

    *Küfkedisim*
    Nedenmiş o? :)
    Ben çok severim o sebzeyi.
    Dolabımda asla eksik kalmayan bir domatestir bir de Brokoli.

    *Korhan Enişte*
    Kabak yoktu be enişte :) olsaydı, evet... süper giderdi.
    Folyosuz olmuyor bu yemek eniştecim :)
    Ben sebzeleri yakarım, patatesleri de ''eh işte'' pişiririm ya da çiğ bırakırım dersen folyosuz olur :)
    Sadece patatesi dinlendirdiğimiz azıcık yağla piştiği için... bu tarif böyle :)
    Bir gün fırında patates vericem... onu kavurup ta sunucam, orası ayrı :)
    Yoğurt konusunda haklısın ama biz taze-sarımsaklı tercih ettik sadece.

    YanıtlaSil
  9. Polonyadan gelen ünlü şef Sittirella bizlerle çok özel tariflerini paylaştı. Patates yatağı eşliğinde karışık sebzelerinin şenlendirdiği,anadolunun kalbinden kopup gelen, organik yoğurtla tatlandırılan La Fırında Patata bu lezzet için takipte kalın :D

    Eline sağlık. Hem güzelim hem yetenekli diyorsun. Oğlum da yok ki alayım seni :p

    YanıtlaSil
  10. *Joey*
    La Fırında Patata! :)
    Ahahahahah! Ekledim bu etiketi şu üstteki gönderiye, bak-gör :)
    Negzel uydu.
    Teşekkür ederim Joey :)
    Güzel miyim, yetenekli miyim orasını Allah biliyor... da, oğlun olunca eşime bir soralım biz, belki o zaman eldeki elliliği iki yirmibeşlikle bozdurmak isterse, sana gelin gelirim :)

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık.
    belli ki lezzetli olmuş ;)

    YanıtlaSil
  12. *Syhn*
    Teşekkür ederim :)
    Oldu... gerçekten mis gibi oldu :)

    YanıtlaSil
  13. Amanin ben bunu nasil kacirmisim cicim :) Ellerine saglik iyidir insanin icine emine beder kacmasi :D Hem kocakisileri de mutlu oluyor bu durumda :))
    Boyle giderse yakinda senden o hayatta ugrasamam dedigin makaronlari da gorecegiz sanirim ;

    YanıtlaSil
  14. *A-H*
    Arada kaçar :P
    Kocakişilerinin ağzı kulaklarında her daim :)
    Makaronla uğraşamam güzelim ya, kırk fırın ekmek yemem lazım o seviye için :)
    Resmen level atlamam lazım.
    Öperim.

    YanıtlaSil
  15. yaarsın bacım e es beder bi kerem o .) bonesinden alcim saaa takarsın saç neyin düşmez, ha bi de dombili parmaklara eldiven takıo ya kadın böğkk abicim o an bittiğim andır .)

    YanıtlaSil
  16. *Edim*
    Yaw bi sus, ne iştah kaldı ne bi'şi :)
    Zibidim benim :)))

    YanıtlaSil
  17. hemde emine beder ne kaçmış kokusu istanbullara kadar geldi ,nefis görünüyor ...sarımsaklı yogurduda ne severim ,özledim seni:)

    YanıtlaSil

Buraya yazmaya niyetlendiğin herşeyi ilerde aleyhine delil olarak kullanabileceğimi bilmeni isterim :)
İlla yazacam diyorsan buyur ;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...